Dag 7 - Min framtid

Min framtid:
Som min framtid ser ut just nu, eller som jag hade tänkt mig att den ska se ut rättare sagt, så ska jag börja med att gå ut gymnasiet. Jag tar studenten våren/sommaren -14 och har då pluggat tre år i programmet Sam-beteendevetenskap.
När jag är klar med skolan så tänker jag ta en paus från studier och börja jobba i kanske 1-2 år. Då är det vilket jobb som helst som gället i stort sätt.
Sen vill jag börja plugga igen och vidar utbilda mig till socionom och riktning mot socailarbetare och ungdomar. Jag vill bli en sådan person som placerar barn och ungdomar som inte kan bo i sina vanliga familjer av olika anledningar. Varför vill jag bli det? Joo för jag har ju fosterhem, min familj tar alltså in barn, och det känns naturligt för mig att då fortsätta att hjälpa fast då på ett annat plan bara :)

Jag vill efter ett tag skaffa mig en familj. Man och barn.. Men sen tar nog min framtid slut.. För mer vet jag inte vad jag vill ska hända faktiskt. Men vi får se :)

En sak som är spikat i alla fall är att jag ska bli rik, vill kunna leva mitt liv utan att behöva tänka på om jag har råd att äta denna dag eller inte..
Så vill jag att min framtid ska se ut just nu :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur ska du bli rik som socionom?

2011-12-11 @ 22:18:59
Postat av: Nilla Österberg

Ja du...bra fråga :)

Jag vet faktikt inte. Satsa pengar på rätt ställen och spara och sådant. Men är inte riktigt helt säker på socionom..är lite inne på psykolog också...Där är det ju också lättare att bli rik :)

2011-12-11 @ 22:21:36
URL: http://nnillaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0