Dag 10.

Vart ingen dag 9. Glömde bort igår, men de var ingen viktig sak satt de är lugnt :P

Mina rädslor:
Mörker! Mörker! Mörker!
Finns inget läskigare :S Är hur mörk rädd som helst! Har varit ända sen jag var liten då min syster och henne kompis Sanna skrämde skiten ur mig. Hur gammal var jag då? Jaa inte över 5 i alla fall. Så har varit mörkrädd ett bra tag nu.
Skit jobbigt faktiskt! Kan inte vara ensam hemma när de är mörkt ute och i huset. Har till och med svårt att vara ensam hemma när de är ljust. Men är det mörkt ute så tänder jag HELA lägenheten! Det blir mindre läskigt då, men ändå hjälper det inte helt.
Nej men min rädsla för mörker är enorm! Jag lägger mig nästan ner och gråter när någon skrämmer mig ur mörket. Eller som när jag är i Öregrund och ska gå hem från t.ex. Ella på kvällen, hör jag ett ljud i skogen då springer jag i stort sätt hem. Kollar alltid bak när jag är ute och går, så ingen är bakom, går alltid och lyssnar även fast jag inte vill höra några ljud så lyssnar jag alltid efter dem.
Sen så brukar jag inbilla mig att någon är i lägenheten om jag hör att de knakar lite, vi bor i ett gammal hus så det är vanligt men blir ändå jätte rädd och tror att någon är här inne.
Har svårt att sova om nätterna då jag sover själv, för de känns som någon tittar på mig. Kan inte sova i Rättvik! För då känns det extremt mycket att någon bara står där och tittar. Då sover jag alltid med lampan tänd (a) haha. Fast de är bara i Rättvik jag gör de :P

Så nu kommer inte jag kunna sova inatt efter att ha skrivit detta ^^ Haha kommer bara ligga och lyssna efter ljud och inbilla att någon finns där.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är Gammel Mormor som sitter vid sängkanten och vaktar oss när vi är där <3

2011-02-02 @ 21:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0