Saker ni kanske inte visste

Tänkte börja avslöja saker ni kanske inte redan visste om mig.
Tänker avslöja en sak om dagen, när jag kommer ihåg och orkar.
Börjar nu.

1. "Lär" dig att le
Jag är en person som ALLTID ler. Jag håller gärna käften om mina problem, så jag inte drar ner alla andra. Därför ser många mig som en svår person att lära känna...och de är jag..
Eftersom jag gärna inte öppnar mig om saker jag tycker är jobbigt, så är de många som känner mig ytligt men inte på djupet.
När någon sårar mig så ler jag bara. Om någon säger "Du är ful" så ler jag och säger "Du är snygg du med".
Jag har "lärt" mig att le. Jag har "lärt" mig att inte bli nertryckt (någo mer). Jag tog åt mig för mycket som liten, mådde dåligt av alla ord som fick mig att gråta och att undra "varför just jag".
Jag sa till mig själv på skarpen och lovade mig själv att aldrig mer ta åt mig när någon sa att jag var dålig, ful, patetisk, äcklig och sådant.
Tro mig, jag kan bli sårad, men jag visar det inte för dig som sårar mig. Utan jag håller leendet på läpparna tills dagen är slut, sen när jag är själv kan jag bli hur liten som helst för det du sa tidigare på dagen.

Bara för att jag ler, tro inte att allt är bra. Kolla bakom smilet, ibland är det så jävla fejkat så de finns inte ord för de.
Dem som känner MIG från topp till tå och på djupet dem ser när jag fejkar och när jag ler på riktigt. Men skillnaden är hårfin.

Vet att bilden vart skit snyggt gjord....
Men ni förstår tanken?
Ler men ändå finns tårarna där, fast dem visar jag inte


Kommentarer
Postat av: Syster Tindra

Puzz

2011-03-21 @ 16:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0