Dag 3 - Vad är kärlek

Vad är kärlek:
Kärlek är ju olika för alla så det är svårt att säga.
Vet inte riktigt vad kärlek är för mig faktiskt.
Skulle tro att det är när du känner:
Till lit och värme. När du känner att personen/personerna gör dig lycklig på ett speciellt sätt. När du känner att tid och rum försvinner.
Den finaste kärleken är den kärlek du har till någon person som du från början inte kände. Att du lärt dig älska någon, eller tycka om en person så pass mycket så du kan sätta honom/henne under KÄRLEK.
För kärlek inom familjen är för mig väldigt självklart (vet att så inte är fallet för alla). Det är klart att jag känner kärlek till mina föräldrar som ex. och att de känner så tillbaka till mig. (Dock en annan sorts kärlek)
Men att känna kärlek till en kompis eller en pojkvän/flickvän är så otroligt fint då du fått välja att gå eller stanna och du då valt att stanna för att ta reda på vem denna prick är. Du har lyckats bilda den kärlek själv och helt från grunden.

Kärlek är fint! Vilken sorts kärlek det än är vi pratar om, så är det otroligt fint!
Att vara kär är nog det bästa som finns!
Känna ständig lycka och lugn, känna hur hjärtat slår till lite hårdare än vanligt när man tänker på just DEN personen.
Kärlek är lycka! Helt klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0