Min önskan

Vi alla har något här i livet vi drömmer om, något vi vill uppnå eller göra.
Jag har en sådan dröm och den drömmen har jag burit med mig sen jag var liten. Den drömmen kommer nog alltid finnas där tills jag uppnåt den.

Jag vill stå på scen inför hundratals människor och sjunga! Jag vill bli av med min scenskräck och bara göra det.
Vill så himla gärna klara av det. Men vet inte om jag kan. Det är svårt!
Men det svåraste är inte att komma över min scenskräck, det svårast är att komma DIT, upp på scen.
Måste antingen vara med i en tävling och få vidare i den. Eller hitta någon som erbjuder mig skivkontrakt.

Det lite komiska i det hela är ju att jag sökte Idol i våras. När jag sjunger inför första juryn efter att ha tvekat en längre tid (scenskärcken) så fick jag erbjudanade att gå till tv:n men dem trodde inte jag skulle klara det, eftersom de är så många där inne och jag stod ju och skaka inför bara två. Fick sådan panik av ens frågan så jag tackade nej och stort sätt sprang ut från rummet.

Men en dag, en dag är det min tur. En dag kommer jag be dem som inte trodde på mig att kyssa min rumpa! Kanske inte bli artist, men ska fan upp på en scen och jag ska sjunga! Jag ska göra det bra!

Har velat detta sen jag var liten, jag kommer inte ge upp det först jag fått som jag vill! Målmedveten kallas det!

Skulle ni köpa min skiva om jag blev stor?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0